כל מה שכדאי לדעת לפני שקונים שעון

מאת: רותם אלתר

זה נכון שמאז שהסמארטפונים השתלטו על חיינו, שעון יד הפך לפריט מיותר, לכאורה. מי בכלל מביט בו כשהטלפון זמין בכל רגע? בדיוק כאן אתם צריכים לשנות את הגישה. שעון הוא לא רק כלי למדידת זמן. ברור שתם רוצים לדעת מה השעה, אבל שעון יד הוא הרבה מעבר.

שעון ידבתור גברים מעודכנים בסטייל, אתם מקפידים על ההופעה שלכם, מהחולצה ועד הגרביים. ובכן, שעון הוא עוד אחד מאביזרי האופנה שמוסיף אלמנט עיצובי ללוק שלכם. היום המגוון כל כך רחב, שלא חייבים להסתפק רק באחד. נכון, זו השקעה כלכלית, אבל שניים או שלושה שעונים מנצחים יכולים לעשות הבדל של יום ולילה במראה הכללי שלכם. אבל לפני שתרוצו לבחור מבין שעוני הגברים החמים לעונה, יש כמה דברים שכדאי לדעת. כשאתם ניגשים לקנות שעון, תזכרו שמה שאתם מחפשים הוא אח”מ. לא, לא ראש ממשלה או שחקן כדורגל. אתם מחפשים שלושה אלמנטים עיקריים: אבזם, חומר, ומנגנון.

שעון ידנתחיל דוקא מהמנגנון, ולפניו הערה: הכתבה הזו לא מתייחסת לשעונים דיגיטליים, שכבודם במקומו מונח. שעונים דיגיטליים ושעונים חכמים הם סיפור שלם בפני עצמו, ותוכלו לקרוא עליהם בהרחבה כאן. שעוני קוורץ נחשבים למדוייקים ביותר. הקוורץ הוא בעצם גביש שמייצר תדר קבוע. מבלי להסתבך בתאוריות מתמטיות מורכבות, נסכם את הנושא בכך שהצלחנו לרתום את התדר הזה לטובת הנעת חלקים מכניים, באופן קבוע ומדוד, והכי חשוב – קונסיסטנטי.מנגד, יש שעונים מכאניים, הנטענים על ידי קפיץ – אותו גלגל הנמצא לצד השעון, שמשיכה אחת שלו משמשת לכיוון המחוגים, ומשיכה אחרת למתיחת הקפיץ. בשעון מכאני אוטומטי, הקפיץ נתח בעזרת תנועת הגוף. אתם זזים, והשעון נמתח מעצמו.

שעון לגבר יוקרתי U BOAT

מבחינת חומרים, אנחנו מדברים על בעיקר על הרצועה. רצועות מגיעות במגוון וריאציות, מעור ועד פלסטיק, וכל מה שביניהן. כל חומר משדר מסר אחר, אז תשאלו את עצמכם: מה השעון שלי אמור לשדר? רצועות עור (אמתי או סינטתי) נותנות מראה נקי וקלאסי. רצועות מתכת הן מאסיביות יותר ומושכות מעט (או הרבה) תשומת לב. חשוב לבחור ברצועה העשויה חומר באיכות טובה. רצועה זולה תתבלה במהירות ותזדקק להחלפה תכופה. ובאשר לאבזמים, יש לכם שלל אפשרויות. סגירה בסגנון חגורה היא כמובן האופציה המוכרת ביותר, אבל מרבית שעוני הגברים מתהדרים בסוגר צמיד, כזה הנפרש לשלושה חלקים המתקפלים זה על זה וננעלים עם תופסן או קפיץ. לא בטוחים מה עדיף? הסוד הוא למדוד! יש גברים שמבחינתם אבזם חגורה הוא התעסקות מיותרת, ואחרים חוששים משיערות שנתפסות בסוגר הצמיד. ולסולדים במיוחד מאבזמים, שעון עם רצועת גומי נמתחת (לרוב עשוי חוליות מתכת עם גומי נסתר) יפתור את הבעיה.

שעון ידאחרי שהתגברתם על שלושת המדדים המרכזיים, רצוי לשים לב לעוד כמה פרטים כשאתם הולכים לקנות שעון יד. גודל פני השעון צריך להיות בפרופורציה מתאימה לפרק כף היד. שעון מאסיבי על יד דקה יבלוט במיוחד (ואולי אפילו יותר מדי), ושעון עדין על יד רחבה ייתן אשליה של צמיד קטנטן. הכל שאלה של סגנון אישי. עמידות למים גם יכולה לשחק תפקיד, אם אתם נוטים להיות בסביבת מים. שעון עמיד למים, אגב, לא בהכרח אומר שחייבים להכנס איתו למקלחת! הסרת השעון תסייע בשמירה על אורך החיים של הרצועה והמנגנון. ולבסוף, צבעוניות: רצועה בצבע צועק, או משהו סולידי? פני שעון בהירים או כהים?

שעון יד

אז קדימה, מספיק להיות תלויים בשעון של הטלפון הסלולרי. יש דרך אחרת לדעת מה השעה, ובסטייל.